13:45 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وضعیت بازار

نوسان محدود دلار زیر سایه اخبار برجام
به نظر می رسد امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
دولت؛ بزرگترین بازیگر اوراق بدهی
در حال حاضر بزرگترین بازیگر بازار بدهی، دولت است که از این بازار به عنوان ابزاری برای پرداخت مطالبات خود و به تعویق انداختن این مطالبات به سال‌های آتی استفاده می‌کند.
نیمه دوم سال چگونه سپری می‌شود؟
کمرنگ شدن موضوع قیمت‌گذاری دستوری، فروکش کردن بیماری کرونا در دنیا و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی، شرایط را برای تغییر و تحول مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری آماده تر می‌کند.
بازار سرمایه؛ پذیرای حمایت نه دخالت
در دولت جدید نباید دخالتی در بورس و خلق نقدینگی به نیت حمایت از سهامداران صورت گیرد، چون در هیچ جای دنیا این موضوع در دستور کار نیست.
زیرساخت‌های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌آیند
عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر مثبت بر قیمت‌ها داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.
تغییر ظرفیت تولید خودرو؛ برنامه جدید وزارت صمت
وزارت صمت برنامه تغییر تیراژ و نوع تولیدات صنعت خودرو را تا پایان سال جاری در دستور کار دارد همچنین برنامه‌های دیگری برای بهبود شرایط این صنعت تا سال 1401 و 1402 اجرایی می‌شود.
ورود معاملات بورس به مدار منطقی
معاملات بورس پس از ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، وارد مداری متعادل شده است و اصلاح‌های ایجاد شده نباید برای سهامداران حاضر در این بازار نگران کننده باشد.
فرایند افزایش سرمایه " وتوکا "متوقف شد
شرکت سرمایه گذاری توکافولاد فرایند افزایش سرمایه را متوقف کرد.
تغییر تاکتیک فروشندگان در بازار مسکن
وضعیت بازار مسکن در تابستان مشابه ماه های گذشته بود . هم خریداران و هم فروشندگان منتظر چشم انداز روشن تری از آینده این بازار هستند تا تصمیم قطعی برای خرید یا فروش بگیرند .
رقابت دوبی و هرات در بازار ارز ایران/پیش بینی قیمت دلار
قیمت دلار در بازار ارز تهران با 4 عامل کاهش روبرو است اما در کنار این 4 عامل نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز اثر تعیین کننده ای در معاملات امروز دارد.
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
سودآوری شرکت ها امسال بهتر از پارسال
سودآوری شرکت های بورسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند چشم گیری داشت، اما مهم ترین دلیل این سودآوری افزایش نرخ دلار در سال ۹۹ بود و به همین دلیل سودآوری شرکت ها حریف روند نزولی بازار سرمایه نشد.